• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

 

Tel: (012) 6375168 (012) 6362119

Infolinia czynna pn-pt 9:00 - 17:00

Dodano produkt do koszyka

« Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka »

Wszystko, co musisz wiedzieć o wymianie paska rozrządu

 

Pasek zębaty to niezwykle ważny element eksploatacyjny samochodu, którego zadaniem jest napędzanie rozrządu. Jego uszkodzenie lub zerwanie może powodować bardzo kosztowne zniszczenia. Jak często należy odwiedzać mechanika i zlecać wymianę paska rozrządu? Przeczytaj! 



Każdy doświadczony i świadomy kierowca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak niezwykle istotną rolę obok standardowych czynności serwisowych stanowi wymiana paska rozrządu. Awaria paska w nowoczesnych jednostkach napędowych może być powodem na przykład kolizji tłoków z zaworami i całkowitego zniszczenia silnika. Naprawa takich uszkodzeń w profesjonalnym warsztacie samochodowym zwykle wiąże się z wysokimi kosztami, dlatego warto regularnie sprawdzać stan paska rozrządu i zlecać jego wymianę, zanim będzie za późno. 



Kiedy należy wymienić pasek rozrządu



Systematyczna kontrola oraz wymiana stanu technicznego gumowego paska rozrządu to gwarancja bezawaryjnej pracy auta przez długi czas. Podobnie jak w przypadku innych elementów pojazdu, tak i przy pasku rozrządu należy stosować się do zaleceń producenta – interwały przeciętnie wynoszą 90-150 tys. km, są również modele aut, które mogą przejechać z jednym paskiem aż  200-240 tys. km. 



Wymianę paska rozrządu zaleca się gdy:



  • kupujemy używany samochód i nie znamy szczegółowej historii serwisowej pojazdu,

  • pasek jest uszkodzony mechanicznie, popękany lub zabrudzony płynami eksploatacyjnymi np. olejem silnikowym,

  • zauważymy głośną pracę pompy wody oraz niepokojące wycieki,

  • samochód użytkowany jest w tzw. trudnych warunkach,

  • ostatnia wymiana paska odbyła się 5 lat temu. 



Jak zapobiegać uszkodzeniom paska rozrządu i zapewnić mu odpowiednie warunki? Zadaniem każdego kierowcy jest regularne usuwanie wszelkich wycieków eksploatacyjnych, które mogą uszkadzać pasek i przyczynić się do jego przyspieszonego zużycia.  Ważna jest także kontrola stanu obudowy rozrządu – należy sprawdzać, czy plastikowa osłona jest czysta i szczelna.



Frauto – sklep z oryginalnymi częściami do samochodów francuskich 



Współcześnie produkowane i stosowane paski rozrządu zaliczane są do wytrzymałych i mocnych podzespołów, jednak aby uniknąć uszkodzenia silnika oraz związanych z taką awarią kosztów naprawy, warto systematycznie sprawdzać stan paska, dbać o dobre warunki jego pracy oraz w odpowiednim czasie zlecać jego wymianę. Szukasz wysokiej jakości paska rozrządu do auta marki Citroen, Peugeot lub Renault ?

Zapraszamy do zakupów w sklepie Frauto! 




Data publikacji: 05.05.2020 23:04:52

Produkty

Zaloguj się aby skomentować

Szybki kontakt
Zadzwoń: 126362119
Napisz: sklep@frauto.pl
NEWSLETTER

Kontakt
  • Frauto.pl s.c.
  • ul. Juliusza Lea 137
  • 30-133 Kraków
  • tel: 126362119
  • email: sklep@frauto.pl
O sklepie

 

 

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.